2018. július 22., vasárnap

Bom Jesus

Braga nevezetes emlékműi közé tartozik a híres Bom Jesus do Monte.
A templomhoz cikk-cakkban elhelyezkedett lépcsők vezetnek amik az Öt Érzéket reprezentálják.
Minden fordulóban egy egy szökőkút jelképezi az Érzékeket amik a látás,szaglás,hallás,érintés és az ízlelés.
A lépcsősor végén tornyosul a Barokk stílusban épült templom. A templomhoz közel 600 lépcsőfok vezet amitől eleinte tartottunk de miután felértünk rájöttünk, hogy a félelmünk alaptalan volt.
A lépcsősor tetejére érve leültünk és megcsodáltuk a hely szépségét.
Miután szusszantunk egy kicsit elindultunk a tündérkert felé és a látványtól tátva maradt a szánk. Amikor befejeztük az ámuldozást tovább indultunk a zarándokhely felé.

Útközben átkeltünk egy folyón majd elértük a zarándokhelyet ahol mindannyian kicsit magunkba tekintettünk.

2018. július 16., hétfő

2018.06.30

Lisszabon

Első hét szombatján Lisszabonba utaztunk, a fővárosba. Rengeteg nevezetességet tekintettünk meg az idegenvezető segítségével.(pl.: Belém torony, Felfedezők temploma, Felfedezők emlékműve..)
Később eljutottunk a főtérre, ahol a fociszurkolók már gyülekeztek a nagy kivetítőkhöz az aznapi, Portugál-Uruguay mérkőzéshez.
Ezután felmásztunk a várnegyedben, ahonnan csodálatos kilátás tárult elénk.

Fatima

Késő délután megálltunk Fatimában is, ami egy jelentős zarándok hely. Ezen a helyen jelent meg Fatima,- a nagy boldog asszony- ,3 pásztorkodó kisgyermeknek.

2018.06.25

Sameiro

Hétfő délután, a gyakorlat után ellátogattunk Sameiroba a 88-as helyi busszal. Nem láttunk szinte semmit, mikor leszálltunk a buszról, mert a ködfelhő belepett mindent. Érdekes érzés volt a felhők között lépkedni. Megnéztük a templomot, majd a csodás kertjét, amely hortenziatengerben pompázott.

Sao Joao fesztivál
Július 23-24

Európa egyik legnagyobb utcabálja.
Zenészek, gyorsételes bódék, szardínia és sör lepte el az utcákat. Rengeteg ember ünnepelte Szent Jánost.

or a kakas tényleg kukorékolni kezdett.

A legenda úgy tartja, hogy amikor az ország akkori, pogány vezetője ki akarta végezni az ártatlan gyereket, viccesen ultimátumot adott, hogy abban az esetlen kegyelmez meg, ha az asztalon fekvő sült kakas újra kukorékolni kezd. A király szava is elakadt, amikor a kakas tényleg kukorékolni kezdett.

2018. július 15., vasárnap

2018.06.23
Utazás

A repülőúttól kicsit tartottunk az elején, mivel a csapat nagy részének ez volt az első repülése.
Az út 3 órás volt.
11500 méter magasan voltunk, -55° volt a felhők között, és 880 km/h sebességgel haladt a repülőgép.